بهترین روش خوابیدن در بارداری

113

چگونگی خوابیدن در بارداری بسیار اهمیت دارد از این جهت که خوابیدن به روش درست , آسودگی بیشتر مادر را فراهم می کند . به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از وضعیت خوابیدن در دوران بارداری این مقاله را مطالعه کنید . چگونگی خوابیدن در دوران بارداری با شرایط عادی بسیار متفاوت است . در دوران برداری شما نیاز به یک تخت به همراه دو یا سه بالش دارید . زمانی که نیاز به استراحت دارید چند بالش را روی هم بگذارید و از همسرتان کمک بگیرید و به آنها تکیه دهید . استفاده از یک بالش بلند و یا بالش بارداری شرایط خوبی را برای استراحت شما فراهم می کند .

باید به گونه ای استراحت کنید که مانع رفلاکس یا سوزش معده تان شود . استفاده از یک بالش بسیار راحت و بلند از این موارد جلوگیری می کند .

نحوه ی صحیح دراز کشیدن در دوران بارداری

از جمله موارد مهم دیگر دوران بارداری چگونگی دراز کشیدن است . شما باید این پروسه را با صبر و حوصله و به آرامی انجام دهید بدین خاطر که بتوانید روی تمام حرکاتتان کنترل کافی داشته باشید . پروسه دراز کشیدن بدین صورت است که در ابتدا لبه تخت بنشینید , در این حالت سعی کنید به سمت سر تخت نزدیک باشید نه انتهای آن . سپس بدنتان را با یک دست روی تشک  قرار دهید . و در آخر زانوهایتان را کمی خم کنید و روی تخت بالا بکشید . و حتما حواستان باشد که قبل از دراز کشیدن اول بالش هایتان را آماده کرده باشید .

چه تشکی مناسب مادران باردار است ؟

یکی از موارد مهم دیگر در دوران بارداری استفاده از تشک مناسب است . تشکی مناسب وضعیت شماست که کمی سفت باشد و اصلا شیب پیدا نکند یا گود نیفتد . اگر شرایط فراهم کردن چنین تشکی را ندارید از یک مقوا یا یک سطح نسبتا محکم برای زیر تشکتان استفاده کنید . اگر شما عادت به استفاده از تشک نرم دارید و برای خوابتان هم مشکلی پیش نیامده نیازی به تعویض تشکتان نیست .

چند هفته مجازید طاق باز ببخوابید ؟

عده ای معتقدند که فقط در هفته های اول بارداری می توانید طاق باز بخوابید . اما پزشکان این قضیه را تایید نکرده اند و معتقدند اگر طاق باز خوابیدن برای شما راحتتر است و پزشکتان نیز تایید کرده مشکلی برایتان پیش نخواهد آورد . ولی اگر دچار سرگیجه یا تهوع شدید یا جنین وضعیت خاصی داشته باشد طاق باز نخوابید . دلیل سرگیجه و تهوع در این مورد به خاطر رگهایی است که پشت شما قرار دارد و کار خونرسانی به قلبتان را انجام می دهند .

اگر مایلید در دوران بارداری طاق باز بخوابید زیر زانوها و پاها را به وسیله ی یک بالش بالا آورید و حتی می توانید زانوهایتان را از هم باز کنید هر چقدر که راحتترید .

آیا روی شکم خوابیدن در بارداری مشکلی دارد؟

راجع به خوابیدن روی شکم در دوران بارداری حرف های زیادی وجود دارد .مادران باردار در هفته های اول بارداری روی شکم می خوابند و مشکلی هم پیش نمی آید و لی در طول زمان با بزرگتر شدن رحم این کار با مشکلاتی همراه است . در این زمینه گفته ی به خصوصی وجود ندارد برخی پزشکان معتقدند خوابیدن روی شکم بعد از سه ماهه اول بارداری ریسک بالایی دارد و ممکن است به جنین آسیب وارد شود . برخی از متخصصان هم معتقدند مشکلی پیش نخواهد آمد . ولی با این وجود در هفته های اخر بارداری این کار آسان نخواهد بود .

بهتر است روی کدام پهلو بخوابیم ؟

در این زمینه شایعات بسیاری وجود دارد . خوابیدن به پهلوی چپ خونرسانی به جنین را آسان می‌کند و اکسیژن بیشتری از طریق جفت به او می‌رساند؛ ولی اگر عادت به طاق باز خوابیدن دارید اصلا نترسید و با پزشکتان مشورت کنید .

و حتی اگر عادت دارید به پهلوها بخوابید از این روش استفاده کنید :

برای خوابیدن به پهلوی چپ یک بالش را بین پاهایتان قرار دهید , یک بالش را زیر شکمتان قرار دهید و برای پشت گردنتان هم از یک بالش استفاده کنید . و اگر خوابیدن بهپهلوی راست برایتان راحتتر است , به پهلوی راست بخوابید .

دیدگاه بگذارید

avatar
  عضویت  
هشدار به وسیله :